^ DO GÓRY

Komisja Konkursu

antonii

Prof. Antoni Janaszak

‪Teatr Wielki Wroclaw‬
Teatr Wielki Warszawa Film „w lustrze”, reż. Grzegorz Dubowicz, z Iliana Alvarado i Stanisławem Szymańskim.
Ballet de Marseille Roland Petit
Opéra Marsylia Ballet Classique de Paris (Dyr.: Jeanette Jacquet)
Ballet Théâtre Contemporain (Dyr.: Françoise Adret)
Théâtre Ballet de Toulouse (Dyr.: Michelle Lazès)
Ballet de Versailles (Dyr.: Eva Borg)
Ballet Andrzej Glegolski

Théâtre de Rennes
Opéra de Nancy

Ballett des Landestheater Linz

 

Music hall:

Théâtre des Folies Bergère, Paradis Latin, Elysée Montmartre (Dyr.: Krystyna Mazurowna), „Gregor show” (dyrektor Zofia Lellouche ).

 

Pedagog:

Paris-Centre Studios Sylvie Vartan Paris

Genova-Center (Wlochy)

Ballet de Versailles

Landestheater Linz

Ballet du Nord (Dyr.: Alfonso Cata)

Ballett des Nationaltheater Mannheim

Ballet de Tours (Dyr.: Jean-Christophe Maillot) ‪

Teatr Wielki Lodz (Dyr.: Kazimierz Wzosek)‬

Teatr Wielki Warszawa

Teatr Wielki Poznan ‪

Teatr Wielki Wroclaw (Dyr.: Maria Kijak)‬

Polski Teatr Tanca (Dyr.: Ewa Wycichowska)

Dyrektor kompanii baletowej w Valancien z choreografem Yvan Bataille,

Ballet Laura Alonso (Kuba)

Conservatorium Montfermeil

Membership CID (Conseil International de la Danse)UNESCO Paris

 

 

wojciech-warszawski-86a4e8e745

WOJCIECH WARSZAWSKI

Kierownik baletu Opery Bałtyckiej w Gdańsku, tancerz, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie z 1982 roku, uczeń Zygmunta Sidły. Bezpośrednio po szkole został zaangażowany do zespołu Teatru Wielkiego, a w 1988 roku został solistą. W dorobku artysty znalazły się takie partie, jak: Rotbart i Taniec hiszpański w Jeziorze łabędzim, Hilarion w Giselle, Drosselmeyer w Dziadku do orzechów, Espada w Don Kichociei Wdowa Simone w Córce źle strzeżonej. Występował w divertissement z Napoli Bournonville'a i w Śpiącej królewnie Gusiewa. Z sukcesem wykonywał partie w baletach współczesnych: Adama w After Eden Johna Butlera, Tytusa w Muzach Chopina w choreografii Wołk-Karaczewskiego, Putyfara w Legendzie o Józefie w wersji Wesołowskiego oraz Księcia Griemina w Onieginie Cranko. W operze Czarna maska Krzysztofa Pendereckiego kreował niemą rolę Maski. Tańczył gościnnie na scenach włoskich z zespołem wybitnej rzymskiej baleriny Margherity Parrilli, partnerował jej jako Don José w Carmen-suicie w choreografii Alberta Alonso. Występował z baletem warszawskim nie tylko w siedzibie i na scenach krajowych, ale także w Argentynie, Austrii, Belgii, Brazylii, Danii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Kanadzie, na Tajwanie i w Wielkiej Brytanii. W 2009 roku zakończył karierę sceniczną, ale zainteresował się pracą choreograficzną. Wspólnie z Iwoną Runowską-Badurek zrealizował Kopciuszka Siergieja Prokofiewa z zespołem baletowym Opery Nova w Bydgoszczy.

 

20100423X4354

KAMA AKUCEWICZ

Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. R. Turczynowicza oraz Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Odbyła roczny staż artystyczny w zespole baletowym Teatru im. Kirowa w Leningradzie. Jako solistka tańczyła we wszystkich spektaklach baletowych Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie w kraju oraz na tournee po Europie i USA. Jest laureatką I nagrody IV Ogólnopolskiego Konkursu Tańca i Choreografii - Gdańsk 1982. W tej chwili pracuje jako nauczycielka tańca klasycznego. Specjalizuje się w historii tańca i baletu a także metodyce nauczania tańca klasycznego.

 

kazimierz wrzosek

KAZIMIERZ WRZOSEK 

 

W 1962r. ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Baletową, otrzymując dyplom z wyróżnieniem. Od września tego roku zaczął pracę w Operze Bałtyckiej u prof. Janiny Jarzynównej Sobczak. Pracował do 1969r. Przez dwa następne lata poświecił się pracy w Operze w Bydgoszczy. We wrześniu 1971r. podpisał kontrakt z Teatrem Wielkim w Łodzi na stanowisko solisty baletu. Po kilku latach awansował na pierwszego solistę. Jego repertuar rozszerzał się o główne role w baletach: „Jezioro łabędzie”, „Giselle”, „Dziadek do orzechów”, „Córka źle strzeżona”, „Zielona stół”, „Coppelia”, „Gajane”, „Orfeusz”, „Ognisty ptak”. Współpracował z choreografami: Kurt Jooss, Borys Ejffman, Conrad Drzewiecki i Teresa Kujawa.

 

W latach 1976-1983 równolegle pełnił funkcje kierownika baletu T.W.
W 1977-1981 studiował pedagogikę tańca w  Akademii Muzycznej w Warszawie. W 1983r. przeszedł do Teatru Muzycznego, którego dyrektorem był Jerzy Gruza. Pracował tam na stanowisku kierownika baletu. Po 6 latach pracy w Gdyni wyjechał za granicę do Mons w Belgii. Pracował tam 8 lat w Centre de Danse Classique u Pani Barbary Maigret de Prische. Jednocześnie dojeżdżał do Esch w Luksemburgu. Tam również prowadził lekcje tańca klasycznego. W 1977r. ściągnął go do kraju Teatr Wielki w Łodzi. Został w nim 3 lata na stanowisku kierownika zespołu baletowego. We wrześniu 2000r. wrócił do Gdańska. Podjął pracę w Operze Bałtyckiej oraz w Gdańskiej Szkole Baletowej. W szkole pracował nadal. Napisał i obronił pracę dyplomową, uzyskując stopień nauczyciela dyplomowanego.

 

W czasie kariery tanecznej występował gościnnie na scenach teatralnych w Szwajcarii, Bułgarii, Grecji, Finlandii, Włoch, Peru, Francji i Niemiec. Wielokrotnie miał zaszczyt być członkiem jury Ogólnopolskiego Konkursu Szkół Baletowych w Gdańsku, Konkursu Baletowego „Prix Arabesque” w Belgii oraz Ogólnopolskiego Konkursu Sztuki Baletowej w Elblągu.

 

Podczas ponad 50-letniej pracy zawodowej był uhonorowany nagrodami: dwukrotnie nagrodą I-go stopnia oraz jeden raz II-go stopnia Dyrektora Centrum Edukacji Narodowej. Nagrodę Prezydenta Miasta Gdańska. Dwukrotnie nagrodami Dyrektora Szkoły Baletowej w Gdańsku. Odznaczeniami: Zasłużony Działacz Kultury, Złotym i Srebrnym Krzyżem Zasługi, Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis oraz Statuetką „Terpsychora”.

 

 luba

LIUBOV BAKHAREVA

Akademia Rosyjskiego Baletu im. Agrypiny Waganowej w Leningradzie (Sankt -Petersburg).W ciągu tych lat miała wybitnych pedagogów-Olga Jordan, Warwara Mej, Fieja Balabina. Po ukończeniu Akademii pracowała w "Leningradzkim Kameralnym Balecie pod dyrekcją P. Gusewa w teatrze "Choreograficznych miniatur” L.Jakobsona i jako solistka Baletu Leningradzkiego Teatru Muzycznego. W trakcie pracy ukończyła wydział pedagogiczny Akademii im. A.Waganowej. Po skończeniu kariery scenicznej, rozpoczęła pracę jako pedagog tańca klasycznego w Państwowej Szkole Baletowej w Gdańsku, pózniej jako pedagog, repetytor w Operze Bałtyckiej. Pracowała również jako pedagog w Sankt Petersburskim Męskim Balecie im. W. Michailowskiego i w Teatrze Baletu N.Dolguszyna. Przez dłuższy czas była związana pracą pedagogiczną z Gdańską Szkołą Baletową. Przygotowała wielu wybitnych uczniów m.in. A.Sąsiadek, E.Karpuchinę, R. Kołodzieja , I. Sokołowską , J.Breść itd.,zdobywając liczne nagrody na Ogólnopolskich konkursach Baletowych (A. Sąsiadek-Grand Prix., Jacek Breść- Grand prix ) ,byli pierwszym półfinalistami na Konkursie Eurowizji, a w 1996 A. Sąsiadek została finalistką. W 2006 drugie miejsce zajęła E.Karpuchina i M. Wylot. Kolejnym sukcesem pedagogicznym był zdobyty przez uczennicę I.Sokołowską złoty medal na Międzynarodowym Konkursie Baletu w Warnie. Obecnie P. Profesor Luba Bakhareva pracuje w Teatrze Wielkim w Łodzi. Została odznaczona Honorowym Orderem Zasłużonego Działacza Kultury Polskiej.